Чи можна повернути кошти, якщо оплата не пройшла по терміналу

Чи можна повернути кошти, якщо оплата не пройшла по терміналу

Платіжні термінали користуються великою популярністю у громадян України. Це говорить про те, що фінансова грамотність населення підвищується, і навіть пенсіонери перестають боятися платіжних пристроїв, все частіше звертаючись до допомоги терміналів, не бажаючи стояти величезні черги в банках. Термінали досить зручні, оскільки з їх допомогою можна провести оплату практично будь-яких послуг. Залежно від типу терміналу ви […]

Содержание

Платіжні термінали користуються великою популярністю у громадян України. Це говорить про те, що фінансова грамотність населення підвищується, і навіть пенсіонери перестають боятися платіжних пристроїв, все частіше звертаючись до допомоги терміналів, не бажаючи стояти величезні черги в банках. Термінали досить зручні, оскільки з їх допомогою можна провести оплату практично будь-яких послуг. Залежно від типу терміналу ви можете внести кошти готівкою або перевести з карти (банківські термінали).

Послуги, які пропонує платіжний термінал

  • оплата комунальних послуг;
  • перекази коштів на банківські картки;
  • оплата мобільного рахунку і інтернету;
  • оплата штрафів і податків;
  • оплата страховки;
  • придбання квитків на літаки та поїзди.

І це далеко не повний список послуг. При цьому всі платежі терміналу підтверджуються квитанцією, в якій зазвичай вказується сума переказу, найменування одержувача, його реквізити, а також дата і час оплати. Але як будь-який механізм, термінал не застрахований від збоїв.

Чи можна повернути свої кошти

Найпопулярнішою послугою платіжного терміналу по визнанню українців є оплата мобільного рахунку. Ось тільки гроші не завжди зараховуються на ваш рахунок в силу різних причин. Чи можна повернути кошти залежить від багатьох факторів, і основний – наявність квитанції терміналу (платіжного доручення).

Якщо у клієнта є чек

Якщо термінал видав клієнту чек, а оплата все одно не пройшла – ситуація максимально спрощується. Велика ймовірність того, що операція просто не доведена до логічного завершення, і громадянину потрібно почекати кілька хвилин. Якщо час очікування минув, але нічого не відбувається, клієнт може зателефонувати за номером телефону, який вказаний прямо на його чеку. Подібні проблеми вирішуються службою підтримки моментально, тому хвилюватися не варто. В середньому час вирішення проблем з терміналом співробітниками служби підтримки в Україні становить 15-20 хвилин. Але це при наявності чека і відсутності додаткових факторів, таких як відключення електроенергії і несправність самого терміналу.

Якщо допущена помилка в реквізитах

Інша поширена проблема з платіжними терміналами – коли кошти йдуть на чужий рахунок мобільного телефону. Найчастіше це відбувається з вини самого клієнта, коли він помиляється в реквізитах, переплутавши цифри місцями або ввівши одну цифру номера неправильно. Вирішити проблему швидше за все ви зможете, звернувшись до власника термінала. Його контактний номер вказаний на чеку. Повідомити потрібно таку інформацію: скільки коштів і кому ви помилково перевели. Якщо кошти ще не зараховані на чужий рахунок, вам пощастило, проблема буде вирішена за декілька хвилин.

Якщо кошти вже переведені на інший мобільний номер, власник терміналу може тільки розводити руками. У потерпілого є кілька варіантів вирішення проблеми: звертатися до свого мобільного оператора; звертатися безпосередньо до власника номера. Другий спосіб має деякі недоліки. Власник засобів може не зняти трубку або просто відмовитися з вами розмовляти. Причому необов’язково, що він хоче нажитися з вашою допомогою. Просто помилкове зарахування коштів одна з поширених останнім часом схем аферистів, які виманюють гроші у населення. Тому ваше прохання повернути кошти можуть зрозуміти перекручено. До того ж не кожен може пригадати номер телефону, на який перевів свої кошти, а в чеку терміналу він не завжди вказується повністю. Можливо, доведеться проявити чудеса дедукції. У будь-якому випадку номер буде схожий на ваш, і відрізняється 1-2 цифрами. Якщо ви переплутали номер карти на який потрібно було внести кошти, довести щось малоймовірно. Ніхто не дасть вам інформацію про власника чужого рахунку і тим більше номер його телефону. На щастя, переплутати номер карти практично неможливо, оскільки при оплаті ви бачите на екрані терміналу прізвище, ім’я та по батькові її власника.

Если средства уже переведены на другой мобильный номер, владелец терминала может только разводить руками. У пострадавшего есть несколько вариантов решения возникшей проблемы:

  • обращаться к своему мобильному оператору;
  • обращаться напрямую к владельцу номера.

Второй способ имеет некоторые недостатки. Владелец средств может не снять трубку или просто отказаться с вами разговаривать. Причем необязательно, что он хочет нажиться с вашей помощью. Просто ошибочное зачисление средств одна из распространенных в последнее время схем аферистов, которые выманивают деньги у населения. Поэтому вашу просьбу вернуть средства могут понять превратно.

К тому же не каждый может вспомнить номер телефона, на который перевел свои средства, а в чеке терминала он не всегда указывается полностью. Возможно, придется проявить чудеса дедукции. В любом случае номер будет похож на ваш, и отличается 1-2 цифрами.

Если вы перепутали номер карты на который нужно было внести средства, доказать что-то маловероятно. Никто не даст вам информацию о владельце чужого счета и тем более номере его телефона. К счастью, перепутать номер карты практически невозможно, поскольку при оплате вы видите на экране терминала фамилию, имя и отчество ее владельца.

Якщо відбувається збій в роботі терміналу

Інша поширена проблема – технічний збій самого терміналу. Наприклад, ви внесли кошти, але на рахунок вони не надійшли. З досвіду українців останнім часом збої в роботі пристроїв відбуваються занадто часто. Те злітає операційна система банку, то відключається електроенергія. Вийти з положення можна за допомогою дзвінка власнику терміналу. У виняткових випадках вам доведеться під’їхати до нього в офіс, але частіше за все ваші проблеми вирішує служба підтримки. Якщо вас запросили в офіс, то попросять написати заяву. У заяві ви можете просити зарахувати кошти на ваш рахунок або повернути їх назад.

Власник терміналу, швидше за все, попросить постраждалого клієнта дочекатися моменту інкасації. Як часто проводиться інкасація, залежить від того чи користується термінал популярністю. Якщо він стоїть в людному місці і швидко поповнюється купюрами, інкасацію можуть проводити раз в кілька днів. У терміналі будуть виявлені зайві кошти, і тоді ваша проблема вирішиться. Юристи радять як доказ фотографувати платіжний термінал в момент збою, або вас поруч з ним, щоб довести свою правоту.

Не варто затягувати з дзвінком на гарячу лінію. Якщо ви не встигнете до моменту інкасації, довести щось буде неможливо.

Якщо збій стався з банківським терміналом в момент пересилання коштів з карти, вони будуть повернуті на ваш рахунок автоматично. Якщо ви вносили готівку на карту – негайно телефонуйте на гарячу лінію свого банку, щоб пояснити ситуацію. Гаряча лінія завжди вказується на карті. Фахівці подивляться транзакцію, і надлишок буде вам повернено. У банківському терміналі вони нікуди не дінуться. Принаймні, так стверджують власники українських банків.

Якщо ви поклали на рахунок занадто велику суму

Якщо ви поклали на рахунок велику суму, ніж планували, скаржитися на збій техніки не доводиться. Звичайно, вас можуть відволікти зовнішні чинники – маленька дитина, випадковий перехожий, і як результат ви внесли велику суму, ніж було потрібно. Рішення може запропонувати сам платіжний термінал – надлишок можна вивести або на вашу банківську карту або на рахунок мобільного телефону. Якщо переплата внесена в державні структури – оплата комунальних платежів або послуг дитячого садка, не варто хвилюватися. В наступному місяці вам просто перерахують платежі.

Вивести залишок коштів можна і з рахунку мобільно телефону. Для цього зверніться до свого мобільного оператора, який допоможе вирішити проблему.

У більшості випадків повернути кошти, помилково внесені в термінал, можна. Ви маєте право звертатися в службу захисту прав споживачів або в НБУ (якщо мова йде про банківському терміналі).

Якщо не пройшла оплата кредиту

Одна з найпопулярніших послуг, яка оплачується за допомогою терміналу – оплата кредитів. Весь список позик і найменування кредитних компаній знаходяться в системі терміналу, для оплати вам досить знайти логотип кредитора і ввести номер свого кредитного договору. Безсумнівний плюс – при оплаті кредиту терміналом у вас на руках буде документ, який підтверджує оплату.

Кошти можуть бути зараховані на рахунок не відразу, а через кілька годин і навіть днів. Не забувайте про це, оплачуючи кредит через термінали, інакше у вас можуть виникнути проблеми зі штрафами і пенею.

Зберігайте отриманий чек, а якщо оплата все-таки не пройшла, вам варто зв’язатися з гарячою лінією терміналу, а також з представниками свого кредитора, щоб пояснити ситуацію. Якщо кошти були внесені в термінал, ви зможете довести свою правоту.

Якщо термінал не видав чек

Вирішити проблему з терміналом, маючи на руках чек – справа нехитра. Складнощі виникають, якщо квитанції про оплату у вас немає. Зазвичай питання про друк квитанції виникає в кінці оплати в формі питання: «Вам потрібен чек?». Якщо клієнтові він потрібен, потрібно натиснути на слово «Так», що з’явилося на екрані. Далі паперова квитанція буде роздрукована.

Порада: завжди беріть чек терміналу, навіть якщо впевнені, що він вам не знадобиться.

Ситуації, коли чек про оплату може знадобитися пізніше, не рідкість. Наприклад, квитанцію в обов’язковому порядку потрібно зберігати при укладанні страхових договорів. Якщо у громадянина настає страховий випадок, представники страхової компанії вимагають у клієнта квитанцію, що підтверджує оплату. Якщо цього документа немає в наявності, в виплаті компенсації можуть відмовити.

Але як бути, якщо відбувається технічний збій або банально в терміналі закінчився папір? Довести проведення операції без платіжного документа ви не зможете. Тому вам варто повернутися до терміналу повторно і спробувати отримати копію чека.

Як роздрукувати чек в терміналі

Якщо термінал не видав чек, або ви його помилково викинули, можна надрукувати його заново. У більшості терміналів передбачена така функція.

Щоб передрукувати свій старий чек, пройдіть по розділах терміналу: оплата послуг – помічник клієнта – перевірка платежу – реквізити платежу. Далі вам потрібно ввести той номер телефону, які ви використовували при оплаті операції, знайти свою операцію і роздрукувати новий чек.

термінали Приватбанку

Найпоширенішими на території України є термінали Приватбанку. Приватні – лідер за кількістю виданих платіжних карт і тому подбав про достатню кількість пристроїв, які допомагають в їх обслуговуванні. Тому його термінали можна зустріти практично в будь-якому великому супермаркеті або місцях скупчення людей.

Отримати копію квитанції від Приватбанку дуже просто. Всі квитанції зберігаються в архіві, і отримати до них доступ ви зможете в будь-який час, причому незалежно від того, чи є ви клієнтом кати Приватні чи ні.

Спочатку розглянемо, як дублікат квитанції можуть отримати громадяни, які не є клієнтами банку. Зверніться до одного із способів:

  • прихід до відділення банку – вкажіть адресу, за якою розташований термінал, а також суму і дату внесеного вами платежу;
  • дзвінок по телефону гарячої лінії 3700 – заощадить ваш час, оскільки співробітники колцентра дадуть
  • відповідь на всі питання і розповість як ви можете отримати свою квитанцію;
  • в будь-якому платіжному терміналі Приватбанку – відвідайте розділ «Архів платежів», там ви і знайдете свою операцію.

Зверніть увагу: всі платежі виявляються в архіві Приватбанку тільки через 2 дня. Якщо квитанція потрібна раніше, зверніться на гарячу лінію.

Як отримати копію чека через Приват24

Найзручніший спосіб – отримати чек через Приват24. Ця послуга доступна тільки клієнтам банку, оскільки передбачає наявність банківської карти. Роздрукувати або завантажити квитанцію можна в розділі «Послуги» перейшовши на поле «Квитанції». Наступні дії:

  1. Виберіть період, в якому була проведена операція в терміналі.
  2. Знайдіть цікавить вас платіж.
  3. Натисніть на кнопку «Показати».
  4. Надішліть квитанцію на свою електронну пошту. Далі ви зможете скачати її на свій ноутбук і роздрукувати.

Інший спосіб – роздрукувати квитанцію через розділ «Мої рахунки». Зручно лише в тому випадку, якщо оплата здійснювалася за допомогою пластикової карти. Знаходьте в виписці потрібний платіж, і потім натискайте на слово «Квитанції».

Як бути, якщо термінал з’їв гроші

Іноді виникає ситуація, коли чек виданий, операція пройшла, але кошти просто не дійшли на рахунок або прийшла тільки їх частина. Тоді говорять про те, що термінал «з’їдає» частину коштів, по суті, вони просто падають на дно пристрою, а на потрібний рахунок не надходять.

Розглянемо алгоритм дій на конкретному прикладі. На подібну ситуацію поскаржилася студентка Ліна, яка постраждала від терміналу, який забрав її кошти. Щоб вирішити проблему, дівчині довелося залучати до справи журналістів. Ліна внесла гроші в термінал, і на його екрані відразу з’явилася інструкція з проханням «подзвонити на гарячу лінію банку». Швидше за все, в її випадку в той момент з терміналом стався технічний збій.

Співробітники гарячої лінії заспокоїли постраждалу і обіцяли повернути кошти. Але через добу дівчині повідомили, що за результатами інкасації зайвих коштів в терміналі не виявлено, і тому їй довелося залучити до справи журналістів.

В результаті кошти повернули, причиною події визнали технічний збій, а саме пропажу інтернет мережі в терміналі.

У подібних ситуаціях юристи радять не обмежитися дзвінками на гарячу лінію, а й робити реальні кроки:

  1. Написати офіційну скаргу. Далі відправити її поштою або зареєструвати в найближчому відділенні банку.
  2. Зберегти всі квитанції, які видав вам термінал.
  3. Зібрати доказову базу – записати розмову з співробітниками гарячої лінії, сфотографувати на мобільний телефон екран терміналу в момент збою, вести переписку з співробітниками банку в меседжерах.

Скарги клієнтів Приватбанку

Іноді власники платіжних терміналів не вирішують проблеми клієнтів – не повертають помилково занесені кошти і не переводять здачу, залишаючи її в терміналі. Особливо відзначився в цьому плані Приватбанк, опинившись в центрі гучного скандалу. А почалося все з відгуків незадоволеного клієнта, який українець залишав не тільки співробітникам банку, але і на різних сайтах.

Ситуація була така: в місті Ізмаїл якийсь чоловік вносив через термінал Приватбанку 500 гривень. Термінал зняв комісію, зняв кошти з картки клієнта, а на зазначену їм карту зарахував всього 17 гривень з 500. Куди пропали інші засоби, клієнту було незрозуміло, і він змушений був звернутися в службу підтримки. Але проблема не була вирішена. Чоловіком були написані 4 скарги, які також не мали ефекту. Банк обмежувався стандартними відписками про те, що його питання знаходиться на розгляді у фахівців, і проблема буде вирішена найближчим часом. Але в підсумку клієнтові повідомили, що збоїв в роботі терміналу не було виявлено. Після цього чоловік був змушений написати скаргу в Мінфін, де йому обіцяли повернути кошти протягом 7-10 днів.

Знамениті термінали Приватні зависають і не друкують чеки так часто, що це вже увійшло в норму. Але найбільш часта проблема, яка просто виводить клієнтів з себе – періодично платіжні термінали Приватні відмовляються приймати готівку. Причому система банку може зависати по кілька разів на день.

Але найдивніше вимогу співробітників банку у відповідь на прохання українки повернути зниклі в надрах терміналу Приватні кошти – негайно стати клієнткою їх банку. В іншому випадку вони не зможуть повернути їй гроші. І таких історій навколо Приватбанку просто незліченна кількість.

Термінали iBox

На жаль, подібні історії траплялися не тільки у Приватбанку, були постраждалі і серед клієнтів Ощад і інших українських банків. Чудеса траплялися і при користуванні терміналами iBox, коли при правильно зазначених реквізитах кошти 5000 гривень прийшли не на кредитну картку банку ПУМБ в рахунок погашення ліміту, а на номер мобільного оператора Київстар – номер телефону самого клієнта, який вказувався при вході в систему. Звернення на 2 гарячі лінії нічого не дали, оскільки банк і власник терміналу переводили відповідальність один на одного. Щоб вирішити ситуацію і не платити штраф за прострочення ліміту картки, клієнту довелося вивести кошти з мобільного рахунку за допомогою спеціального додатку, заплативши додаткову комісію.

З досвіду українців найчастіша напис на екрані терміналу iBox – «Платіж доданий в чергу». Власники терміналів говорять про те, що система не завжди справляється з кількістю платежів, і даний напис означає оплату протягом одного банківського дня. Платіж за реквізитами зазвичай надходить від 30 хвилин – до 3 банківських днів.

Проблеми можуть виникати, якщо клієнт перевищив суму платежу. У день клієнти терміналів iBox можуть перевести суму, яка не перевищує поріг в 14 999 гривень. Тобто в місяць сума переказів на 1 карту не повинна перевищувати 150 тисяч гривень.

Дублікат електронного чека клієнти терміналу можуть отримати на свій Вайбер або телеграм. Якщо виникла необхідність повернення коштів, українці можуть звертатися за номером служби підтримки: 0 800 300 102 або писати на електронну пошту: info @ ibox.ua.

Шахрайство з терміналами

Шахрайські платіжні термінали зустрічаються в Україні рідко. Щоб не попастися на вудку шахраїв звертайте увагу на зовнішній вигляд терміналу і те місце, де він встановлений. Якщо це малолюдна вулиця, підземний перехід, який не користується популярністю – є ймовірність, що перед вами шахрайське пристрій. Термінали, як правило, встановлюють в місцях скупчення людей, інакше вони не окупають себе. На корпусі або екрані пристрою в обов’язковому порядку повинна знаходитися інформація про власника терміналу. Якщо її немає – операцію, яку ви робите з терміналом краще перервати. Про підозрілий пристрій ви можете повідомити в поліцію.

Порівняно недавно з’явився і новий спосіб шахрайства. Аферисти обманюють власників платіжних терміналів, замість грошей засовуючи в щілину приймача чорний картон з смужками фольги. Фахівці при цьому стверджують, що цього мало, шахраї раніше мали впливати на термінал якимось пристроєм, щоб картонки були прийняті їм за грошові купюри. Яким – встановити не вдалося.

Про аферу стало відомо після повідомлення в поліцію одного з власників платіжних терміналів. Він повідомив до правоохоронних органів, що під час інкасації з його терміналу було витягнуто пачки чорного картону, які термінал порахував за купюри номіналом 500 гривень. В результаті власник зазнав збитків у розмірі 60 тисяч гривень.

Цікаво, що навіть за розміром підроблені гроші не збігаються зі справжніми, і при повторній спробі покласти їх в термінал нічого не вийшло, тому і висунули версію про використання спеціального пристрою.

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (оценок нет)
Loading...
Чи можна повернути кошти, якщо оплата не пройшла по терміналу рейтинг: 0/5 от 0 голоса.

Написати коментар

Ваш email не буде опублікований.