Прийнято закон про захист боржників від колекторів

Прийнято закон про захист боржників від колекторів

Національний Банк України в липні 2020 го року отримав 535 скарг громадян країни на дії колекторських компаній. Це становить майже одну третю частину від всіх скарг на дії небанківських фінансових установ, отриманих за місяць. Як повідомляє НБУ, двома основними проблемами, з якими стикаються всі боржники, є: Дзвінки колекторів боржникам з погрозами і залякуваннями; Дзвінки колекторів […]

Національний Банк України в липні 2020 го року отримав 535 скарг громадян країни на дії колекторських компаній. Це становить майже одну третю частину від всіх скарг на дії небанківських фінансових установ, отриманих за місяць. Як повідомляє НБУ, двома основними проблемами, з якими стикаються всі боржники, є:

  1. Дзвінки колекторів боржникам з погрозами і залякуваннями;
  2. Дзвінки колекторів родичам і близьким боржників, які не мають ніякого відношення до оформленої кредиту.

Зазвичай небанківська фінансова установа просить у боржника номер його найближчих родичів або друзів, або навіть колеги. Установа зазвичай не підписує з боржником ніяких документів про поручительство або договорів, навіть не перевіряє справжність контактів, наданих боржником. Фінансова компанія розраховує, що в разі несплати або прострочення до займу кредит вдасться виплатити за посередництва колекторів.

Бажаючи убезпечити боржників від колекторів, група народних депутатів Верховної Ради України прийняла законопроект, що захищає боржників при врегулюванні простроченої заборгованості. Як повідомляють офіційні представники Національного Банку, даний законопроект став результатом спільної роботи народних депутатів Верховної Ради, НБУ та Уповноваженої Верховної ради України з прав людини.

Як говориться в повідомленні НБУ, новий законопроект встановить чіткі і точні правила роботи колекторів і її врегулювання: порядок реєстрації колекторської компанії, вимоги до етичної поведінки зі своїми клієнтами, санкції за порушення, нагляд за діяльністю колекторської компанії. Реформування колекторських компаній є найважливішою метою даного проекту.

У НБУ також зазначили, що, якщо клієнт не дає компанії дозволу на використання його телефонного номера, то компанія і колектори порушують законодавство України в разі його використання. Якщо клієнту надходять дзвінки по кредиту, який покупець не оформляв, або через які він не виступав в якості посередника / поручителя, то порушується закон країни «Про захист персональних даних». Фінансова установа та колектори не мають права на обробку подібної інформації без згоди боржника.

Законопроект чітко встановить:

  • порядок реєстрації колекторської компанії в загальному реєстрі;
  • штрафні санкції;
  • правила етичної поведінки у взаєминах з клієнтами.

Відповідно до даного закону, буде створений публічний реєстр колекторських компаній, причому реєстр буде вестися з боку Національного Банку. Всі компанії, що займаються врегулювання заборгованості, приведуть свою діяльність до вимог даного реєстру і зареєструються в ньому. До того ж, НБУ проводитимуть нагляд за поведінкою колекторів по відношенню до їх споживачам: Національний Банк буде контролювати дотримання законодавства України з боку колекторів, в разі необхідності встановлювати додаткові вимоги до взаємодії з клієнтами, захищати права всіх споживачів, а також розглядати їх звернення.

У регулятора буде повноваження встановлювати штрафні санкції або навіть виключати порушників із загального реєстру колекторських компаній в разі порушень з їх боку.

Фінансові компанії зобов’яжуться попереджати споживачів про можливості залучення колектора в тому випадку, якщо з’явиться прострочення по кредиту. Це повинно буде здійснюватися ще на етапі укладення кредитного договору, як відзначили в НБУ. Фінансові компанії повинні будуть публікувати інформацію про залучення можливих колекторів на своїх офіційних джерелах, а також повідомляти про це в місцях надання послуг. З цього випливає, що ще на етапі підписання договору у клієнта буде повна і точна інформація про компанію, з якою він збирається співпрацювати для врегулювання простроченої заборгованості.

Відповідно до нового законопроекту, колектори зобов’язані будуть дотримуватися правил етичної поведінки по відношенню до своїх споживачів. Буде встановлено виключний перелік способів дозволеного співпраці колекторів і клієнтів фінансових послуг. Також буде встановлена ​​максимальна частота такого співробітництва. Якщо правила будуть порушені, то покарання будуть коливатися від виключення із загального реєстру колекторських компаній від штрафних санкцій.

Як відзначають офіційні представники НБУ, врегулювання діяльності колекторських компаній на законодавчому рівні є найважливішою метою цих змін. До сих пір такий вид діяльності, як «колекторська», взагалі не регулювалася з боку держави, як і повноваження і правила поведінки представників колекторських компаній у взаємодії з клієнтами. З цієї причини відбувалися численні порушення в діяльності колекторських компаній з клієнтами.

Ольга Василевська-Смаглюк, що займає посаду народного депутата у Верховній Раді, зазначила, що Асоціація фінансових установ та колекторських компаній в сукупності з Верховною Радою і НБУ цілих чотири місяці міркували, каике саме зміни потрібно ввести для регулювання діяльності колекторів. Адже багато клієнтів протягом довгого часу могли навіть накласти на себе руки через тиск, що випробовується через численні боргів і нездатності їх виплатити. Даний законопроект змусить колекторські компанії керуватися у взаємодії з клієнтами не тільки моральними принципами, але і побоюванням постати перед судом в разі неетичної підходу до споживачів.

До того ж, депутат підкреслила, що даний законопроект необхідний для контролю над використанням з боку колекторських компаній персональних даних їх клієнтів, щоб ці дані не використовувалися в корисливих цілях і не чинили психологічний тиск на клієнтів.

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (оценок нет)
Loading...
Прийнято закон про захист боржників від колекторів рейтинг: 0/5 от 0 голоса.

Написати коментар

Ваш email не буде опублікований.